lördag 10 augusti 2019

Bättre än så kan det inte bli.........





Att bli bortbjuden på mat är bra bara de, men att sen till dessert bli serverad den underbaraste godsak man kan tänka sig slår ALLT. Och då menar jag ALLT.
Brullépudding. Jag säger bara Brullépudding!!!

Så var det igår när bästa Anna bjöd till fest.
Hon vet allt hur hon ska få mig på topphumör.




Anna, som är vår horsekeeper gillar också att odla lite i sitt växthus. Tomater mest. En stort portion av dessa tog jag med mig hem igår. Klart man ska plocka med sig lite när man är bortbjuden.


Klart att jag även tvingade in Anna bland de övervuxna, snåriga och stickiga hallonbuskarna. Här skulle plockas hallon. Ja, det var till mannen och mig förstås.


När jag ändå var igång var det ju lika bra att provplocka av lite annat också.
Man ska va försiktig med överkonsumtion av sparris det är väl därför de inte är allt för stora.

Att steka dessa är nog inte lönt. Det får bli helt naturella.


Det ska löna sig att bli bortbjuden. Så här såg min homepack ut denna gång.
Och se där, visst slank det ner tre extra brullépudding.
Det blir gått idag!

Vi hörs kanske senare, om jag inte fallit i paltkoma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar