tisdag 6 augusti 2019

en avstickare



En kort avstickare idag på väg hem från Trelleborg.
Så många gånger vi kört förbi skylten " V Vemmerlöv sommarcafe". Nu skulle det bli av. En kort avstickare från "stora vägen (108:an) så var vi där.
Framme vid ett urmysigt café som jag tror drivs av kyrkan eller byalaget. Vilket som, så var det så väl värt ett besök.



En lummig och fin gammeldags trädgård med små sittgrupper med eller utan parasoll inbjöd till en härlig fikastund.



Flera sorters kakor, bullar och tårtbitar fanns att välja på. Allt såg lika gott och smakfullt ut att det var svårt att välja. Till slut, efter långt funderande och velande km jag fram till att en bit citronpaj skulle bli mitt val. Serverades med vispgrädde eller vaniljvisp. Jag valde vaniljvisp.


Mannen hade också en tydlig beslutsångest så han löste det med att beställa två bitar, en Silviakaka (tror jag det var) med vispgrädde och en hallonkaka med vaniljvisp.


Allt smakade gott och vi åkte därifrån mätta och belåtna.



Tyvärr är detta café öppet endast fem veckor på sommaren. Jag vet att vi återkommer till nästa sommar.
Hej då caféet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar