fredag 23 augusti 2019

nä, några köttbullar blir det inte.

Köttbullens dag idag.
Förväntas det då att det ska bli köttbullar till middag?
Nää, så blir det inte här hos oss. Vad det blir är en betydligt senare fråga. Just nu finns inte en redig tanke om vad som skulle passa i magen denna fredag. Ett vet jag, det blir något enkelt.
Fick mannen med till affären i morse. Men, vad hade jag för glädje av honom då?? Inte så värst mycket. Han stannade upp i förbutiken och kollade på tips och hästspel. OK, jag erkänner, vill egentligen inte ha honom med att handla. Han springer mest i vägen och stör mina tankar och det blir med en gång oreda i min inköpslista. 


Hur som helst är vi hemma nu och har hunnit med lite 11 fika också. 4 månader till lillejulafton då blir det en skinkmacka! Tidigt ute eller lite väl sent ute med julmackan, ni väljer. Gott var det i vart fall.
Nu ska jag påbörja dagens hushållsnära tjänster.
Tvätta, diska (diskmaskin) och slappa!!!
Ha dé

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar