onsdag 7 augusti 2019

en helt vanlig sommardag......



En stund i enskildhet gör att det finns plats för lite minnen att poppa upp. Minnet idag gick till två av våra hundar. Ja, det är ju länge sedan nu, men ändå. Bilden är tagen 1984, alltså för 35 år sedan men visar att det inte alltid är den som är störst och starkast som bestämmer och anger turordningen. Styrkan kan också komma innifrån. Tänkvärt!

Det blir en dag på uteplatsen tillsammans med ett eller flera korsord från min nya tidningsprenumeration, Hemmets Journal. Ganska länge sedan jag läste HJ men tycker nog att den är aningen bättre än Hemmets Veckotidning som jag nyss avslutat min prenumeration på. Får se vad jag gillar HJ.

Har också hunnit med ett avsnitt av serien Cheat som jag gillar. Ett serieavsnitt om dagen till min sena frukost , eller 11-fika om ni så vill, passar mig bra.

Tyvärr har jag också kännt mig tvungen att säga adjö till en av mina hängväxter idag. Den ville liksom aldrig komma in i matchen. 
Flera av mina många pelargoner ser också lite hängiga och tråkiga ut. 
Kanske är de köpta i affären med nedanstående skylt .


Hängig och glåmig kan man inte säga om min Begonia. Den ser då inte ut att ha några dödstankar.



Vackrare och ståtligare för varje dag.

Men, visst känns det som att sommaren håller på att tappa sitt grepp




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar