fredag 30 augusti 2019

höll på att glömma...


Visst ja, jag brukar ju blogga några rader mest varje dag. Idag höll jag verklgen på att glömma bort.
Vad är det då som gjort mig så uppehållen av annat att bloggen nästan suddats ur mitt minne?
Inget. Faktiskt inget särskilt alls.
Mannen och jag har haft en mysdag med en massa "inget alls" att göra.
Redan halv elva i förmiddags hade vi både hunnit med att köra till grannkommunen och blivit klippta och så fredagshandlat i två butiker. Dessutom stannet upp och pratat med två goa tjejer vi mötte på byn.


Sen då?? Jo vars inte så mycket. Plockat lite med våra hösttrötta blommor i trädgården. Konstaterat att det snart är dags för dessa att tacka för sig och bli nerpackade och bortforslade.
plockat in en massa tomater. Nu knäcks tomatbuskarna av tyngden så det är dags att plocka.
Plockar gör vi varje dag men ändå.

Lite pussel så klart.
Svårt men kul.

Sen har det mest blivit att moffa i sig en massa onödigheter som gräddbullar, chips och lite vad som fanns till hands.


Maten står i ugnen och är snart klar att avnjutas. Det blir köttfärsfyllda paprikor med lite tillbehör och ett glas rött. Inte så illa kan jag gissa.

Trevlig fredag på er. 
Kanske kommer jag ihåg att blogga igen i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar