torsdag 8 augusti 2019

det är dags nu...




kräftpremiär idag.
Jag tror att det är en av de stora partydagarna vi har. Tycker att alla jag pratar med ska ha kräftskiva. Själv kan jag både ha och va utan. Ett gott sällskap betyder mycket mer för mig.

Jag har pratat med en gammal kompis idag. Men så hör jag mig själv säga " det där kommer jag ihåg". Inte sant. Tyvärr stämmer det nog inte. Nu är inte glömskan och påståendet relaterat till min ålder utan är nog i själva verket så att det är något jag hört berättas om. Så har det nog alltid varit. Jag gissar jag har för höga tankar om min hjärnas kapacitet.

Vad jag med säkerhet vet är att det snart är dags att skala lite potatis och göra lite biffar. Det ska serveras biff med lök idag. Tror det blir bra.

Vi hörs när vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar