lördag 17 augusti 2019

K som i konfys





Konfys är att jämföra med förbryllad, förvirrad, paff eller ställd t.ex
Bilderna idag är kanske inte helt logiska eller naturliga val, men ändå. Här kommer resten.

Det blev då så att dagens blogg blir en presentation av tre bilder på samma bokstav. Bokstaven K.

Bokstav 1 är KAKAO



En rykande het kopp hemlagad choklad gjord på gammeldags vis med kakao. En klick grädde på toppen fulländar det hela.
Ja jag vet, enligt paketet stavas det med C men i min värd stavas det på Svenska med K.


Bokstav 2 är KAFFE


Kaffe, ja det låter underligt i de öron som känner oss. Varken mannen eller jag dricker nämligen kaffe mer än vid de tillfällen då vi har gäster.
Men det är väl undantagen som bekräftar regeln?

Bild 3 KAMERA



Även bilden på kameran är ett av undantagen som bekräftar regeln. Här är det inte konstigare än att kameran behöver ett nytt batteri och har också fått ett sådant idag. Nu kan jag åter plåta lite vad som faller mig in.

Tyckte ni det var snurrig? Inte mot vad jag tycker.
Nu sticker jag ner till soffan och en stor kopp varm choklad och kaffe till mannen.

Hörs kanske i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar