tisdag 13 augusti 2019

när någon föreslår en fikatur....





Det går nästan inte att neka när någon föreslår en fikatur. Fikaturer är som nästan alla mina vänner vet nästan det bästa som finns. Nu räknar jag inte sådant som att barn, barnbarn och vi själv ska få va friska och krya och ha ett drägligt liv. Det, NATURLIGTVIS, står ju allra högst upp på "bästa listan".
Nä, jag menar nog mer sådant som förgyller vardagen.

Denna dag är ännu en sådan "fikadag". Det blir en tur till Hallongården med son, barnbarn och svärdotter. Det är inte så långt och där finns härlig fika i mysig miljö. Vad gör det väl då att det är fjärde turen dit i sommar. Att regnet hänger tungt kanske inte gör så mycket. Tror det blir mindre folk och därmed bättre plats och varför ska man inte göra något kul när det regnar.



Det blev en fantastiskt trevlig eftermiddag med både fika på Hallongården och besök hos Majas Cottage.
Inte behöver man alltid fara långt för att uppleva det mysiga.

Eftermiddagen kommer jag troligen att ägna mig åt nätshopping. Gillar att handla över nätet. Enkelt och smidigt. Denna gång är det lite pusseltillbehör och lite apoteksvaror som ska hitta vägen hem till oss.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar