söndag 12 april 2015

ännu en natt med dålig sömn


Själv har jag nog sovit ganska ok när jag väl somnade men mannen sover fortfarande inte bra. Somnade först vid halv fyratiden och då var han ändå ganska trött när han gick till sängs. Jag tycker faktiskt riktigt synd om honom. Det är viktigt för återhämtningen att kunna sova ordentligt. Men, det kommer nog. Får väl bara ha lite tålamod.
Han kanske skulle räkna lite såpbubblor....... det är enligt osäkra källor såpbubblans dag idag!!!!!!

Undrar just om barn än i dag blåser såpbubblor? Det gjorde jag när jag var barn. Nu har jag kanske avslöjat hur gammal, näst intill mossig, jag i verkligheten är.
Att blåsa såpbubblor kunde underhålla oss barn, ensamma eller i grupp, hur länge som helst. Ibland fick vi färdigköpta"såpbubblor" i en liten burk men oftast gjordes de hemma av vatten, tvål eller diskmedel. En plastpinne med en metallögla  doppades i vätskan och så var det bara att blåsa. 
Det gick ut på att få så många, så stora eller så färgskiftande och vackra bubblor som möjligt. En enkel, billig och för oss barn underhållande lek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar