fredag 10 april 2015

kan inte sova......



Varken mannen eller jag kan sova. 
Mannen sover eller vilar inte så många gånger per dag numera. Kan stanna uppe allt längre nu men när natten kommer ligger han där långt in på småtimmarna med blicken riktad mot taket. Sömnen vill inte infinna sig.

Själv har jag också insomningssvårigheter. Känner mig inte trött helt enkelt.
Vill inte gärna ligga, sitter hellre här vid datorn och drömmer mig bort en stund (gärna en lång stund)
Jag har också ont. Ont i axel och skulderblad. Tror det kan vara någon inflammation som ställer till det för mig. Kanske är det besvär som kommit efter att jag under två veckor, som mannen legat på sjukhus, sovit i TV-soffan. (tvåsits). Kan också vara efter ovant arbete. Inte för att jag är ovan vid arbete men mina sysslor har den senaste tiden skiftat karaktär. 

Gödsling och trädgårdsarbete är sysslor jag normalt inte gör.
Vatten skall bäras till djuren och fodersäckar ska lyftas.
Jag får väl sluta  vara så "duktig".

Det blir väl till att räkna lite får......



Till er andra ....GO'NATT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar