lördag 18 april 2015

nybakat i trädgården


Bara så där kom jag på att jag nog skulle baka lite bullar.
Tänk så mycket onödigt man kan komma på när man är ute på promenad med jyckarna. 
Vi behövde verkligen inga bullar. Fikabröd var redan inhandlat när jag var iväg till affären (idag igen). Varken mannens eller min kropp kräver dessutom något extra sött. Men det ska inte förnekas. Vi har inte karaktär nog att stå emot. Så bullar skulle bakas och bullar bakades och inte nog med detta bullar åts och åts igen.
Ett annat oväntat ( nåja så oväntat var det kanske inte) problem dök upp när jag kom på att jag borde förvara dessa bullar i frysen!!!!!!!
Frysen!!! Nu krävdes en extra ordinär insats för att logistiken skulle klaffa.
Med lite knep och knåp hamnar det mesta på rätt plats.
Min kropp är nu matt och mätt. Det får bli soffan en stund så får vi se vad som sker senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar