måndag 6 april 2015

solens strålar klara




Efter att mannen och jag varit iväg på en fika hos en av sönerna,  bestämde jag mig för att ta en promenad med hundarna när vi kom hem. Det är svårt att låta bli en dag som denna. Solen sken, vindstilla och lagom varmt för en rask promenad.
Där ute hade även fyra rådjur bestämt sig för att försmaka årets grödor. Solen hade förmodligen lockat ut dessa också. Bilden jag tog blev väl inget att hurra över, knappast en bild som ger något fotopris men jag är glad ändå att jag alls fick med något eftersom rådjuren befann sig minst 200 meter från mej och kameran.


Trots det långa avståndet uppfattade ganska snart rådjuren att något var på gång. Vi var upptäckta. Rådjuren tog till flykten för att sätta sig i säkerhet.


Längs vår väg hade pilarna nyss fått sin vårbeskärning.
En bild for upp i mitt huvud från förr.
Så minns jag bilden av nyklippta pilar. Svartvitt foto med något gammaldags över sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar