måndag 13 april 2015

ladda batterierna


Tröttheten har hunnit ifatt. Nu känner jag av att jag är trött.
Kände igår att något inte var som det skulle eller som det brukar. Jag var trött, hängig, frusen och illamående. 
Hemma igen efter ett besök på stan kände jag att det var dags för sängen. Illamåendet tilltog och jag ville kräkas.
Vid niotiden blev det sängen. Somnade förmodligen innan täcket nådde kroppen. Inte förrän halv sex i morse, när vovvarna ville gå ut, slogs de blå upp. 
Efter en minimal kisserunda blev det åter sängen innan det var dags för mannen att få sin frukost vid niotiden.
Nu begär han inte att jag ska servera honom frukost. Tro nu inte det. Men jag vill att han tar det lugnt och jag gör så gärna frukost åt honom.
Idag kommer jag bara att ägna mig åt vila, en bok, slöa framför TV:n och åter igen vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar