torsdag 16 april 2015

ljudet av en motorsåg






Nu är de här. 
Hantverkarna eller trädgårdsarbetarna som skall piffa till vår trädgård. 




Buskar, träd och häck ska ansas. 
Det är i år ett arbete som mannen av naturliga orsaker inte orkar med. Det fick bli till att köpa den tjänsten.


Jag gillar ljudet från motorsåg och elektrisk häcksax. det betyder att snart blir det fint runt vår tomt.
Hela dagen har de gått runt här med motorsågar, häcksaxar, trimmer, handredskap och annat. 




Inledningsvis på morgonen kunde jag knapp se dem från mitt fönster däruppe. De var perfekt kamoflerade bakom sly och grenar. 



Men ju längre dagen gick ju mer kunde jag se av de hårt arbetande männen.
Och framför allt vad de lyckats trolla fram.


Efter dryga sex timmars arbete för två hårt arbetande hantverkare såg det ut så här.


Häckar, träd och buskar blev mindre men högen som skulle kunna utgöra valborgsmässobålet blev bara större och större. 


För stor för bål om du frågar mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar