tisdag 15 december 2015

regn och smutsiga pälsar




Vad jag kan höra från mitt arbetsrum så regnar det idag, eller kanske idag igen. Spelar mindre roll faktiskt.

Tråkigt bara att hundarna blir så våta och smutsiga efter promenad. Man kan nästan säga att det är ett halvtidsjobb att hålla rent efter dem. För att inte tala om allt hår de fäller just nu. Då år det inte kul att två pälshundar.
Trevligare kan det vara än att få in Charley med denna päls...



Katterna smutsar också ner betydligt mer än man kanske tror, ändå måste de ut en sväng varje dag.  Undantag för junior som fortfarande vägrar gå ut. Då minskar risken lite att de ska kasta sig över granen och välta den som de gjorde igår. 



För min del blir det idag  en tur till Svedala. Än är det inte juluppehåll för oss i styrelsen. Förberedelserna för nästa år är i full gång.

Ska väl ändå hinna med något här hemma, som lite tvätt och andra hushållssysslor. Det går inte att ligga på soffan och invänta julefriden inte. 




Nåja, men om jag ska hinna med något idag kan jag inte sitta här och filosofera. Vi hörs.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar