fredag 18 december 2015

att få nya rutiner



Så har Vesper varit hos oss i en vecka. Som mannen sa igår, det känns som hon alltid varit här. Båda hästarna har verkligen kommit nära varandra.


Att plocka in dem från hagen klarar nu mannen på egen hand. Först Crossen och så står Vesper snällt kvar och väntar.
En och annan repa runt hagen kanske det kan bli men på det stora hela står hon fint och lugnt kvar och väntar på sin tur.



Tiden kan man ju använda till att kolla om grannens hästar kanske är hemma i deras stall.

Själv tycker jag inte jag hunnit med så mycket under dagen. handlat lite och så blev det bakat rullrån.
Har bakat rullrån många gånger tidigare med gott resultat. Denna gång vart det lite knepigare. Ojämna och aningen för mörka, alternativet var ljusare med då blev de inte sköra och krispiga. Sk- t samma vi får väl tugga i oss dem ändå.

Det blev tidigt sänggående för min del, redan strax efter åtta  tackade jag för mig och drog mig mot sängen. Högst ovanligt vad det gäller mig, normalt aldrig i säng före midnatt.
Men som man säger, idag är en annan dag. Vi får väl se vad den har att erbjuda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar