tisdag 29 december 2015

en gång för länge sedan


Bara jag som är vaken i detta hem. Kanske katten Junior också förstås. Han har lite annorlunda sov vanor.
En liten myskänsla sprider sig.
Jo förstås, mannen har ju varit upp en sväng, matat och kissat hundarna och gett hästarna sin frukost. 
Själv trodde jag att jag kunde sova lite längre men se det går bara inte, jag vaknar tvärt när mannen kliver ur sängen. Lika bra att stiga upp och göra något onyttigt. Som att sätta mig en stund vid datorn.



I går hittade jag några gamla, nu menar jag verkligen gamla, bilder på en av våra hundar eller rättare sagt en av våra valpar. Minns inte namnet på denna lilla parvel, hade kanske rent av inget namn. Det jag vet är att valpen är en av våran Blondies valpar. 
Här på bilderna är hon /han ca 10 veckor och har fått följa med till stugan.
Spännande!


Varför göra det lätt för sig. I stället för att ta trappan ner kan man ju krångla sig mellan spjälorna och hoppa ner.
Visst, man hamnar i rabatten men vad gör väl en sån sak. Bara man kan ta sig ner.

Ja, valpar är underbara men det innebär massor med jobb att ha valp/hund. Det gäller att införskaffandet av hund verkligen är genomtänkt, inte minst för hundens skull.

Vi har våra två sista hundar nu. Vi hoppas de får vara friska och leva länge (helst för evigt) sen är vår hundtid över.

Ni som hundar och andra djur, undvik nyårs smällare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar