lördag 5 december 2015

som traditionen bjuder


Med knip i magen och massor av dåligt samvete sitter jag här ensam framför datorn. Mannen har gått till sängs för att om möjligt få några timmars sömn innan han måste kliva upp och bege sig till Stockholm. Det är tävlingar i morgon. Hästen är redan på plats och mår bara fint så här långt, allt enligt chauffören som säkert och tryggt transporterat två hästar till huvudstaden idag.

Magknipet beror på att öga och magsäck inte kommunicerat med varandra. Därav har alltför mycket mat intagits för att vara nyttigt.
Det dåliga samvetet beror på att jag lovat mig själv (och andra) att inte låta mig lockas till detta matmissbruk.
Att jag aldrig lär mig....hur mycket mat det än finns att smaka på och hur gott det än är så är det likväl så att man bara kan äta sig mätt.

Jag är ju väldigt svag för sötsaker så det gick bara inte för sig att låta bli.
Till min tröst kan jag nämna att mannen mår ungefär som jag.

Nu blir det ett stort glas vatten, borsta tänderna och så i säng. Även jag ska upp tidigt imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar