fredag 25 december 2015

Julafton...precis som vanligt


Tänk att julafton redan passerat.
Det blev en julafton som vi känner igen, inte särskilt nytt här inte. Bordet dukat med egenhändigt planterad julgrupp. Får väl duga, har ju sett sämre.






Kalles Jul vill väl ingen missa, i vart fall inte vi. Det är liksom en tradition att samlas så vi gemensamt kan titta på denna klassiker. Måtte den för alltid få finnas.


Julen är ju mycket fokuserad på mat. Jag gillar att laga mat så inte mej emot.
  


Julbord hos oss bjuder på så mycket hemlagat och egentillagat som jag bara hinner med och orkar. Tyvärr är jag inte så bra på att tillaga lagom mycket, det blir alltid en massa över.


Sillinläggningar är nog vad jag själv gillar mest på ett julbord
Både varma och kalla. Så naturligtvis Janssons freselse....hur skulle ett julbord vara utan denna rätt.


Hoppas att det fanns något för alla, det tror jag också att det gjorde.


Att döma av gästernas ansiktsutryck föll det nog i smaken.
Kul med glada gäster. Sådana vill ha ofta.


Nä, jag tror inte gästerna ber men vem vet.


Skinka, köttbullar och prinskorv blir man visst aldrig trött på.



Mat, mat, mat



Hembakat!
Mandelmusslor, också en klassiker hos oss.
I år blev det förutom pepparkakor också rullrån. Föll visst inte alla i smaken. Jag gillar...muums



En klick grädde och lite sylt till musslorna är inte heller helt fel.
Naturligtvis blev det också ris a la Malta.


Glada miner vid godisbordet.
Även Charley gillar visst julen, eller är det bara maten som lockar. Här går det fint att slappa under bordet en stund för godis är ändå något som aldrig bjuds till hundarna.


Även om han inte vet hur godis smakar vet han hur mysigt det är att bli klappad. 


Nästan alla samlade.
Nu är det som bäst.



Naturligtvis fanns också Julklappspelet . Ett enormt roligt sätt att få en julklapp. 
Nu får dröjer det  ett helt år innan det åter är dags för att spela julklappspelet
Men, jag vet av erfarenhet att tiden går fort bara rusar iväg så innan vi vet ordet av så är den här igen....Julen!

Tack ni som var här och gjorde vår julafton så lyckad och trevlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar