onsdag 16 december 2015

det där med julmarknader



Jag medger att det där med julmarknader, ja marknader överlag, alltid stått högt på min gilla-lista.
Därför var det extra roligt när jag med min egen affär åkte ut för att  visa vad jag hade att erbjuda mina kunder.


Jag får väl ändå medge att det roliga övervägde det jobbiga trots allt slit det innebar. Det är glömt nu. Nu minns vi bara det roliga.



Massor av prylar skulle packas, packas upp och packas ner.
Här är vi på Jägersros stora marknad.
Här kände vi oss verkligen hemma. Här tillbringar vi ju massor av dagar, mest på stallområdet med våra egna hästar förstås.


Att ställa ut på julmarknad kräver en hel del hjälpande personal. Här kallades stora delar av familj och vänner in.
Sonen på bilden ser ju faktiskt ut att gilla det, kanske nog mest för att han befinner sig på andra sidan disken.


Till och med barnbarn fick ta plats bakom disk.



Jag är glad över att hästskötaren tycks gilla även denna form av arbete. Inga sura miner här inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar