torsdag 10 december 2015

Nobel



Inte blir det någon nobelmiddag här hos oss denna blåsiga och lite disiga torsdag.
Inte har vi blivit bjudna till festligheterna i stadshuset i vår huvudstad heller. Nä vi får allt stanna hemma och försöka slänga ihop något ätbart själva. För min del vet jag att det kommer serveras lyxräksmörgås på årets sista mötesdag idag.
Det är jag nöjd med.
Känner på mig att det blir en lång och intensiv dag även denna. Det är mycket som skall göras och förberedas inför julen.
Trodde att jag skulle få gott om tid när jag inte hade ett arbete utanför hemmet som pockade på så mycket uppmärksamhet, men så är det icke. Vet banne mig inte vart tiden tar vägen. Hur har jag hunnit med att jobba?
Klockan påminner mig nu om att jag nog genast måste sticka iväg till duschen om jag inte ska hamna i tidsnöd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar