fredag 18 augusti 2017

Butterkaka åt fårskalle

Jag vill väl ändå inte klassa mig själv som en fårskalle men ibland undrar jag.
Har varit lite på tur idag och kände mig aningen hungrig när jag äntligen kom hem.
Två snabba rostade .......åh så två choklad "skotte" och en burk coca-cola!?!. Var nu den menyn så smart??? Nää, för det var den inte. Nu sitter jag här med en tunga som är så söt och klibbig att den knappt kan föra sig i munnen. Smått illamående av all choklad och på något konstigt vis ändå hungrig....fast mätt. 




Smartare beslut har jag tagit.
T.ex när jag steg upp 06.30 i morse för att baka lite namnsdagsbröd åt mig själv. Har ju namnsdag idag.
Om jag ska baka vill jag göra det tidigt på morgonen då brukar det bli bäst. Jag är nöjd med insatsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar