söndag 13 augusti 2017

vilodag




Söndag, då är det vilodag. Nog tycker jag att alla dagar flyter samman till en enda. Sen jag blev pensionär gillar jag inte helger så värst mycket. Bättre med vardagar då livet liksom pågår på riktigt. Nu är det absolut inte så att jag missunnar någon en ledig helg. Tvärt om! Önskar att alla som sliter hårt under veckorna kunde få både mer veckovila, mer semester och framför allt mer betalt ( här finns det naturligtvis begränsningar)


Igår bakade jag mandelkubb. Första gången. Jag vill inte påstå att jag blev nöjd med resultatet, även om mannen så att de var goda. Jag har alltid levt efter devisen " gör om och gör rätt" om något felar och inte blir till min belåtenhet. Så var det med mandelkubben så idag var det bara att sätta igång och hoppas på bättre framgång.
Mandelkubben blev bättre idag och så serverades hönsen en stor portion mandelkubb til eftermiddasfikat.


När jag ändå var igång blev det även en plåt vaniljdrömmar. Dessa, i mitt tycke, himmelska kakor.
Vad är väl godare än spröda drömmar.
Vi har ännu inte hunnit provsmaka  men de verkar lovande.
Baka tycker jag är en bra sysselsättning när vädret är som idag. Blåsigt och aningen höstlikt.
Resten av denna söndag ska jag bara slappa. 

Just because I'm worth it

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar