tisdag 29 augusti 2017

för sent....








Igår var det måndag och då brukar det ju vara historiedags, men så icke denna vecka. Det berodde lite på följande.....
Klockan är 01.56 och jag har ännu inte somnat. I mitt huvud råder kaos. Här fladdrar tankar kring bakrecept, hästträning, föreningsarbete och sedan länge inplanerade möten, allt i en enda osammanhängande röra. Ibland undrar jag vad som är fel med mig. Klockan visar nu 04.32 och jag är fortfarande vaken och har sedan flera timmar lämnat sovrummet för att bege mig ner till TV-rummet.. Hur svårt ska det vara att somna?
Men jag ska ändå inte klaga, har i vart fall ingen hvudvärk. Snart är det morgon och en ny dag börjar, då önskar jag som alltid att jag sovit betydligt fler timmar.
Ännu sover mannen sött däruppe i sovrummet. Hundarna sover här nere så de varken hör eller ser. Till och med katten undrar yrvaket vad jag gör i hennes TV-soffa.

Därför blev det ingen måndagshistoria.

Det blir nu en tisdagshistoria....håll til godo om ni nu orkar läsa allt

En blind man beslöt att besöka Texas.
När han klev ombord på flygplanet och satt sig i sätet sa han:
- Whao, dom här stolarna var verkligen rymliga.
- Ja, i Texas är allting stort, svarade passageraren intill.
När han anlänt till Texas beslöt han att besöka en bar. Där beställde han en öl och fick sejdeln placerad mellan sina händer.
- Whao, den här sejdeln var verkligen stor!
- Ja, i Texas är allting stort, svarade bartendern.
Efter ett par öl, frågade den blinde mannen bartendern efter toaletten.
- Andra dörren på höger sida, svarade bartendern.
Den blinde mannen gick mot toaletten men av misstag gick han förbi den andra dörren.
I stället gick han in genom den tredje dörren som ledde till en swimmingpool. Olyckligtvis ramlade han ned i swimmingpoolen.
Dödsförskräckt började den blinde mannen skrika:
- Spola inte, spola inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar