torsdag 24 augusti 2017

sensommar utflykt


Det har varit en dag perfekt för utflykt.
Vi besökte Fricks spettkaksbageri och trädgårdskafe i Billinge idag. Ett utflyktsmål som vi aldrig ens hört talas om. Tips från en vän och idag blev det av.
Kanske lite trixigt att hitta hit men det kan ju också bero på vår lite ålderstigna GPS.
Nåja väl framme möttes vi av denna inbjudande entre.


 Fyndig skylt visade sen vägen till kafeträdgården. 



Lummig trädgård med gångar och prång.

Lite spännande att vandra fram längs de olika stigarna.



Sittgrupper utplacerade fint i den minst sagt lummiga trädgården.
Här fanns skydd för både sol och regn likväl som man kunde välja att sitta oskyddat i solen om man så önskade.



En liten bro gjorde känslan av att vara långt inne i skogen.
Det kändes lite som man var i utlandet. Inga ljud från gata och trafik och helt insynsfritt.


 Mannen och jag valde att sitta på en ganska öppen plats så vi kunde ha uppsigt över mycket. Det fanns mycket att ta in här. Att vädret var helt underbart med sol och värme gör ju inte säken sämre.


Damen här är varken kund eller personal utan en välklädd skyltdocka i tidsenlig miljö.
Smakfullt! Mitt i prick.


Mannens och mitt val av fika denna dag var spettkaka med någon hallonsås och för min del blev det, jag tror den godaste moussekaka jag ätit, en ljuvlig mjölkchokladmoussetårta.


Vi tackar för denna gång och jag lovar att vi säkert kommer att återvända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar