torsdag 3 augusti 2017

Vattenmelonens dag


Vattenmelonens dag idag..... jo vatten i vart fall. Lite mindre av melon här hos oss.
Regn ute men även vattenplask här inne. Vi passade på med lite rengöring idag. Sånt ska visst ockå göras har jag hört.
Jag har också hört att vi har använt oss av 215 dagar på detta året och endast 150 återstår. Värdelöst vetande, jo jag vet men ändå.
Så fick jag ett samtal idag som gladde mig mycket. Det är visserligen inte åratal sen vi varken hördes eller sågs men jag blev glad.

Gotland, Gotland är det ni som ska ha all sol och värme. Känner en som befinner sig på Gotland ( permanent) och hon klagar kanske inte men det slipper från henne lite jämmer emellanåt. Hennes vackra blommor i hennes vackra trädgård behöver vatten.

Jag satt och kollade på några bloggar som jag känner  och det slog mig att det mesta man tycks blogga om just nu är tråkigt och negativt. Man tar faste på sin "tråkiga vardag och sitt tråkiga liv" och skriver om detta. Kunde det inte var bättre att försöka se lite positivt så kanske livet ter sig lite ljusar, eller vill man va negativ och trist?




Nu tar jag time off för ikväll. I morgon är en annan dag och då kanske det blir baka av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar