måndag 7 augusti 2017

det kostar på att parta







 Jag tror jag börjar bli för gammal för party.
Inte så att jag inte tycker det är kul, men efteråt känns det ibland i både kropp och själ.
I lördags var det s.a.s utekväll med tjejgänget. Jag kan lova att det blev trevligt. Riktigt härlig kväll, men som sagt efteråt känner jag mig sliten.




 Som sig bör blev det lite förfest hos oss. Lite gott vin och naturligtvis lite tilltugg.
Det är framdukat. Klart för gästerna att komma!


Gästerna tar plats i soffan och Charley är inte sen att presentera sig. Artighet kan ju löna sig längre fram.


Jodå, Ann-Christin var glad även hon även om hon på denna bild lyckats dölja det.


Festandet fortsatte på Byakrogen .
Diskuterande om både meny och annat. Det tog ju en stund innan vi alla nio (9) bestämt oss för mat och dricka.


Någon beställde kalvfilé Oscar, som enligt beställaren smakade fint.


Själv valde jag ryggbiff med goda tillbehör.
Biffen smakede utmärkt och det fanns rikligt med mat och tillbehör åt alla.


Pommes naturligtvis men även stekt potatis fanns. Här fanns så gott om allt att alla kunde välja fritt vilka tillbehör man ville ha till just sin huvudrätt.


Såser fanns naturligtvis också. Hela tre såser fanns att fritt välja mellan. Här en sorts tomatsås/röra som smakade ljuvligt.


Alla var inte så pigga på att visa upp sin tallrik..


Efterrätt naturligtvis.....Banana split en riktig klassiker



Friterad Camenbert är ju aldrig fel. 


Själv tog jag en något mindre glass eftersom jag också ätit en rejäl förrätt.


Någon valde att hoppa över desserten.
Men, jag tror att vi alla hade en riktigt fin kväll tillsammans. Mycket skratt och glädje.




Kvällen avslutade vi med kaffe, lite likör och hembakat hemma hos oss.



Jag vill tacka för de fina blommorna och för chokladen som tyvärr inte kommit med på bild.

Hoppas vi snart kan träffas för en ny helkväll..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar