tisdag 10 september 2019

pumpans tid




Det är inte mycket jag saknar från vårt förra boende, men att inte kunna gå ut och leta upp en kul pumpa för dekoration kan jag kanske sakna lite. Såg i affären i går att det säljs fina minipumpor nu. Näst år kanske jag ska odla mig några få pumpor. Får väl se hur det blir med den saken.
Dagen idag bjuder på regn, regn och åter regn. Verkar inte bli någon kul dag. Får väl försöka göra den kul då. 
Det blir en dag med föreningen idag. Som alla andra tisdagar, med några undantag för semester och jul -uppehåll.
Eftermiddagen ska jag eventuellt påbörja ett nytt pussel. Får se hur mycket jag orkar och gitter ikväll. 
Fick igår ett pussel av våra grannar, men det blir nog inte just det pusslet som ska påbörjas.
Vi har så snälla och fina grannar. Igår berättade jag att jag köpt ett nytt läderhalsband, till vår hund, som tyvärr inte passade. Det var för litet.
En timma senare messade grannen att hon hängt ett halsband på vår trädgårdsstol utanför dörren.
Underbart med fina grannar.
Nu tror jag att jag ska ta mig en extra kopp te och en macka. Ni andra får göra vad ni vill. 
Vi ses nog en annan dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar