lördag 28 september 2019

det är INTE söndag



Att man ( läs jag) blir lite snurrig på veckodagarna ibland är ju känt. Vaknade i morse till vad jag trodde var en söndag. Så har det fortsatt. Söndag tror jag hela tiden det är. Men, som ni alla andra vet så är det bara lördag idag. Bra så, för vi vill ju inte önska livet av oss. Tiden går fort nog ändå.
Mannen är i väg till vårt grannland Danmark för att det är tävling på gång. Bergheim ska tävla idag. Lite mer spännande än annars eftrsom han senaste start fick en statboxvägran. Ska han ta sig in i boxarna idag? Det är ju frågan.
Lite otur har vi allt med våra hästar i år. Fick just besked på att vår jockey är skadad och inte kan rida idag. Ersättningsryttare har vi fått tag på men måste rida med 12 kg dödvikt. Inte bra. Får se hur det går, inget mer vi kan göra.

Inget mer jag kan göra så jag kryper upp i soffan och firar "lösgodisets dag" som sig bör med en stor skål godis.
Hör kanske av mig senare om dagens äventyr.
Vi hörs




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar