lördag 7 september 2019

Ostron och salami




Kan ju inte påstå att jag gillar ostron. Nää, fy. Det bästa med ett ostron kan väl va om man får tag på ett med en liten fin pärla i. Då kan jag gilla.
Ja, jag vet ju att smaken är så olika. Men ibland tror jag att det äts kanske ostron enbart för att det anses fint. 
Nu stack jag verkligen ut haken och får väl ångra mitt uttalande vad det lider.


Salami har jag mycket mer känsla för. Kan va riktigt gott med en stabil salamimacka eller varför inte en salamipizza. Känns som salami mer är för oss i arbetarklassen.
Nog om vad jag tycker och inte tycker. Det är ju trots allt du själv som bestämmer.
Det är ostronets och salamins dag idag, därför detta lilla snack om dessa två.
Välj vad ni vill. Jag sticker ner till köket och tar en ostmacka till mitt te.
Förresten, båda bilderna har jag lånat.
Kanske hörs vi igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar