fredag 27 september 2019

fast det regnar finns en sol




I dag är det svårt att tro på att det finns en sol. Det har formligen vräkt ner regn mest hela dagen. Både vi och hunden genomblöta efter varje hundpromenad. Att gå ut i dag var inget alternativ för katten..
Mest stanna inomhus idag.
Men, något förpestar luften här inne. Kattkiss!! Förvisso har han kissat i sin låda men luktar ändå idag. Varför? Ingen aning faktiskt. Inget jag kan komma på luktar så illa som kattkiss (möjligen kattbajs)

Så har beskedet nått mig att Arne Weise gått ur tiden. Tänk vad mysigt det var med honom som julvärd. Saknar honom där.

Jacques Chirac har också lämnat detta jordeliv. Minns honom från hans ställningstagande kring attacken mot Irak.


Nä, nu ska jag inte fördjupa mig i trista och mörka händelser.
Jag gör som katten, sträcker ut en stund på sängen.

Vi hörs kanske i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar