fredag 6 september 2019

vissa dagar är inte bara sol.......


men, just idag känns det som det blir en solig och vacker höstdag. För höst är det. Längs vårt promadstråk ligger nu löven som tunna mattor på gången. Färgerna börjar bli så där himmelskt vackra som det bara kan bli på hösten. Jag ÄR en höstmänniska. Det är vackert, det är så rofyllt och lugnt. Att bara kunna krypa upp i soffan,tända ett par vackra ljus, en stor kopp te och något gott att tugga på. Det är kvalite! Nu kryper jag förvisso upp i soffan med alla nämnda tillbehör även vid andra tidpunkter på året men nu på hösten känns det på något vis mer legitimt.
Att jag är uppe okristligt tidigt på morgonen, strax efter fem, gör mig inget. Nu vaknar byn och jag kan se det tändas i hus efter hus. Här sitter jag vid köksfönstret med mitt tidiga morgonte och blickar ut över de som måste skynda till dagis med barnen, eller rusa till bussen som ska ta dem till deras arbete. Barnen träffas för att gå till skolan. Det är fredag så det är kanske lite lättare idag när man vet att ledighet väntar. Själv är jag ju ledig varje dag så jag kan njuta av alla dagar. Tacksam över att jag har ett bra liv, är frisk och har alla funktioner i behåll.
Kanske hörs vi imorgon. Om ni vill. Jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar