torsdag 12 september 2019

besök på örtagården




8 glada personer satte kurs mot Tirups örtagård idag för att bland annat käka lunch och ha det lite mysigt.
Perfekt väder för en tur ut på landet.
Det ligger inte värst långt från vart vi bor och jag har kört där förbi ett antal gånger, inte minst för att jag bott ca 2 km. därifrån för en del år sedan, ändå lyckades vi köra vilse.
Värre än så för vi missade infarten med mindre än 1 meter. Jo, sant. Mindre än 1 m. och på så vis kom vi att köra en lång omväg på dryga 1,5 mil. Ja, vad säger man. Helst ingenting.
Fram kom vi dock och där på parkeringen stod våra kompisar oroligt och väntade. Trodde det hänt en olycka eftersom de hade ringt till två av oss som båda låtit bli att svara. Det är tydligt att det inte är svårt att köra vilse. Nu ska det tilläggas att det inte var jag som körde bilen..........det var jag som visade vägen!!!
Nog om detta. Vi kom fram, kikade på alla blommor och växter och viktigast av allt....vi åt lunch.
För min del blev det lasagne. Smakade bra.


Så blev det också en våffla med sylt och grädde.

Till detta var det en massa skratt och trevligt småprat om ditten och datten. En hyffsad dag om man frågar mig.
En utflykt ut i det blå!

Det var idag. I morgon blir det ingen blogg, då sysslar jag med annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar