lördag 30 november 2019

jag vill byta.....


denna dag bjuder på ett soligt vinterväder. Sol, vindstilla och ca 0 grader. Men jag kan ändå tänka mig att byta. Byta till en dag på stranden vid medelhavets varma vatten. Helst Grekland. Inga måsten, bara sol, värme och massor av mat och go dricka.
Det är sista dagen i november. I morgon kliver vi in i julmånaden. Hur kan detta va möjligt?
Det är också första advent i morgon och jag har inte bakat en enda jul/adventskaka! 
Årets advents bak är inte utfört eftsom jag ligger bak i tiden (homynymer)
Julpyntat har jag redan gjort. Det blir inte så mycket pynt i år. Lite adventsstakar, några få tomtar och så några julblommor, det är allt.
Det har kommit några få snöflingor som genast smälte bort. Ska det bli en vit jul? Tror nog inte det, inte i Skåne i vart fall. 
Nä, jag skulle kunna fira min jul på varmare breddgrader om så var möjligt.

Nu ska jag börja iordningställa lite mat till kvällens gäster. Ska bli trevligt. Om jag hinner och vill är jag här i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar