torsdag 7 november 2019

så bör man tänka....

Inte dagsaktuella bilder, men ändå.

Det har runnit en hel del vatten och gått ganska många år mellan dessa bilder.
vid 6 månaders ålder är det så mycket man har kvar att gå igenom, både gott och ont. Livet ter sig ofta ljust och fullt av lek ch glädje.
Det kommer snart en tid då det börjar krävas lite av oss och vi börjar ta form för att passa i den mall som kallas livet. Förhoppningar, krav och förväntningar både från oss själva och från andra. 
Vi vill göra vårt bästa. Vi vill bli duktiga. Vi vill bli accepterade och respekterade. 



I mitt fall har det nu gått ganska många år. På ett sätt har jag blivit både klokare och mer insiktsfull.
Jag har blivit ödmjukare och fogligare. Min rebell från ungdomen har bleknat väsentligt.
Jag har insett att världen inte bara tillhör mig och de mina. 
Livet har lärt mig så mycket.
Så tacksam över att vakna varje morgon och kunna röra mig fritt, uttala mig hyffsat fritt, äta mig mätt och ha tak över huvudet.



Nog är det som ordspråket säger.....

"Det är inte åren i ditt liv som räknas, utan livet i dina år."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar