torsdag 28 november 2019

Thanksgiving day.....




Pusslet är klart!
Strax innan 06 i morse la jag sista biten på detta roliga pussel. Om man ändå inte kan sova går det lika bra att kliva upp och plocka lite. Sömnen tog slut redan 03.30 denna morgon, men jag försökte verkligen att somna om. När detta visade sig omöjligt valde jag att 04.30 sätta fötterna på golvet och kliva upp. Det blir en lång dag!!
Ja, det lär det bli. Inplanerat och bokat hela denna dag. Kommer säkert somna tidigt ikväll och helst sova gott därefter.

Enligt mina noteringar är det väl Thanksgiving day idag. 
En högtid som för mig passerar helt obemärkt. Det är väl troligen mestadels i USA som denna högtid firas och med kalkon på middagsbordet.
För min del ska jag nu bege mig till köket för frukost nummer 2. Kanske finns något gott i kylen jag kan sno åt mig innan mannen vaknar.
Eller som ordpråket säger: "Först till kvarn får först mala"
Nåja, det räcker säkert åt honom också.

Ni kan väl kika in morgon om ni får lust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar