torsdag 21 november 2019

vilken jävla vecka......




Måndag, förberedelser inför medlemsmöte i föreningen. Strul och oväntade uppdrag och ärende.

Tisdag, stökigt medlemsmöte, stor problematik kring nästa års styrelse uppmärksammas. Lång dag med möte från tidig morgon (09.30) till sen eftermiddag/kväll (17.30), utan uppehåll.  Svårt att koppla av och tagga ner när jag äntligen nådde hemmets härd.

Onsdag, Den värsta tävlingsdagen i mitt "galoppliv" tävlingsmässigt. Tre hästar till start alla tre underpresterde med råge. Inte bara hästarnas fel denna gång. Ännu en lång dag som lämnat besk eftersmak.

Torsdag, idag alltså. Mannen och jag for till IKEA för att inhandla en en liten möbel som jag kollat upp samma morgon att den fanns. På IKEA visade det sig dock att den INTE fanns.

Kanske är det som ordspråket säger" ett gott skratt förlänger livet" för just nu känns det som irritationen tär hårt på både kropp och själ och förkortar livet.

Jag kanske ska ta mig en julpepparkaka, kanske det hjälper.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar