fredag 15 november 2019

same, same but different




Riktigt äckligt om du frågar mig.
Puff, katten alltså, var en riktig jägare. Spanade, smög och fångade allt han kunde. Han var en tuffing som höll rent över allt. Dock avstod han från detta villebråd. Jag är nog ganska säker på att till och med Puff tyckte denna råtta va för äcklig. Bäst att hålla sig på behörigt avstånd. Kanske kan man inte lite på gallret.


Att beskåda lite på avstånd kan ju gå an men smaka blir det inte tal om. 
Råttan lämnades åt husse att ta hand om.
Ska kanske förtydliga, bilden är inte här ifrån utan från vår tid på landet och råttan hittades i stall/hönshus.


Nu är alla fönster julputsade. Ja, uterummet återstår men de lämnar jag åt mannen.
Alla fönster utom vrdagsrumsfönstren har fått lite vinter/jul inspirerade gardiner. Vardagsrummet fick nöja sig med nytvättade åretrunt gardinerna eftersom tänkta julgardiner inte passade. Dessa har nu blivit förpassade till sopcontainern.

Det är, eller har varit, höst här i mina geografiska trakter. Bilden är från i fjol men säkert lika aktuell även detta år.

Same, same but different.......





Tyck vad ni vill, jag tycker det blir ganska coolt med lite filter.

Kanske kommer jag hit i morgon. Då hoppas jag vi träffas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar