onsdag 27 november 2019

rättelse


 En rättelse är på sin plats.
I går påstod jag att det var Martin och Annas bröllopsdag. Så fel jag hade.
Bröllopsdagen var den 25/11, alltså på måndagen.
Så går det när man inte läser in sina uppgifter korrekt.


När jag satt och gick igenom lite gamla bilder och texter från förr hittade jag denna bild på en av mina hundar från just förr. Den har hela 36 år "på nacken"
Hunden hette Twiggy och var av rasen Greyhound.
Hon var en mycket social och mysig hund. Bad man henne skratta gjorde hon detta genom att på ett vänligt sätt visa hela tandraden. 

Två Greyhounds har jag haft men denna var favoriten. 
Ett bekymmer fanns med Twiggy, hon gillade INTE katter.

I Barber, North Carolina, USA,  är det enl. lag strängeligen förbjudet för hundar och katter att slåss.

Nu kände ju Twiggy inte till denna lag och befann sig inte heller i USA.



Det är så roligt att ha alla dessa bilder och kunna gå tillbaka i tiden. Synd bara att man inte tagit ännu mer bilder. Ovärderligt.

Onsdagens bloggande är över. Vi kanske ses i morrn.
Nu blir det middag i stan





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar