söndag 24 november 2019

Novembergrått





Dagarna flyger iväg, snart är det påsk!
Ja, kanske inte riktigt, men innan vi vet ordet av så.
Det blev en tur med hunden som också blev en tur till ankdammen med lite gott till ankorna och andra fåglar där. Mannen matar ofta fåglarna på hundturen, så även denna söndag.
Jag försöker på något vis dokumentera min vardag.
Därför blir det mest dagliga händelser från mitt liv och min vardag. Inte så spännande, men jag skriver ju för mig själv så det får väl duga.

Jag är innerligt glad över att va pensionär. Inte alla uppnår den ynnesten.
Kan nu kliva ur sängen hur tidigt jag vill, sätta mig i köket framför fönstret och inta min enkla tidiga frukost, som brukar bli mellan 05-07 på morron. Inte behöver jag tänka på att hinna med bussen eller att bli klar med dusch och andra bestyr innan vardagen vaknar och arbetet kallar.
Meningen med livet är för mig att försöka förverkliga mina egna drömmar och inte leva upp till andras förväntningar.

Önskar att jag hade ankdammen så nära men så är det inte. Det är nog 200m dit, inte långt men inte kan jag se den från fönstret. 
Här är det lite fusk, men vackert ändå.


Sanningen ser ut så här och int så illa.

Nu väntar lite arbete här vid datorn så jag lämnar bloggen här för idag. I morgon är det måndag då är det ju historia. Kika in då och tyck gärna till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar