onsdag 13 november 2019

nu kom jag på det.......




Kom igår att tänka på en katt. Sen på hennes ungar och där stannade det. Vad hette nu hennes ungar, speciellt den som liknade henne så. Nu kom jag plötsligt på det, hon hette "Lillemor".
Nu är det mysteriet löst nu får jag väl plocka upp något annat att fundera över och försöka finna en lösning på. Sånt håller hjärnan igång.

Denna underbrt vackra höstdag har jag, enligt egen utsago, varit lite flitig. Först till affären, sen kokt pumpasoppa, en maskin tvätt och nu nyligen putsat sovrummets fyra fönster. Bra, eller hur. Känner mig lite kaxig nu.

Har hört att det är smörgåstårtans dag idag. Så får det väl vara. Här i denna familj blir det ingen smörgåstårta även om det var så långesen och är så gott. Får väl bli vid annat tillfälle.

En runda med hunden, sen lite pussel och därefter kanske mys framför TV:n, så ser nog min eftermiddag ut.

Föresten lovade jag halvt om halvt häromdagen att berätta om barnbarnets lägenhet.
Super fin. Perfekt läge mitt i Malmö, dock i ett mycket lugnt och stilla område. Här skulle jag också kunna bo. 

Jag kommer till bloggen även i morgon, titta in om du vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar