onsdag 1 januari 2020

nytt decennium






Champagnen är urdrucken. Vi har sagt adjö till år 2019 och vi välkomnar 2020, ett nytt orört år och decennium, som kanske blir vad vi gör det till. I vart fall kan vi försöka påverka till det bästa.



Första dagen på ett nytt decenium. Hur kommer detta år och decennium att te sig? Tiden får utvisa. 
Hur som helst så firar jag idag min födelsedag helt lugnt och behagligt. Inga större växlar på åldrandet.

Jag kommer fortsätta med min blogg ännu ett tag. Den är en källa till glädje och stundtals till underhållning för mig när jag blickar tillbaka. 





Vi firade igår med en enkel middag bestående av revben med goda tillbehör. En lugn lite av familjemiddag.





Någon såg ut att somna vid middagsbordet. Berodde det på tråkiga samtal eller kände gästen sig illamående av maten. Hoppas inte så.





Dessert med något som de flesta gillade. Någon gillade polkaparfait, någon annan gillade mörk chokladmousse och någon annan gillade inte grädde.

Här fick man äta av det man gillade. Valfrihet med andra ord.

Snart är allt som "vanligt" och jag finns här på bloggen och du kommer hit på besök. Vi ses väl under hela nästa år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar