lördag 22 februari 2020

alltid redo.....






Alla scouter har visst sin egen dag idag. Honnör för er då!
Själv har jag varit blåvinge. Blåvinge var en sektion för flickor mellan 7- 10 år. Nu stannade jag inte så värst länge. Gillade visst inte att gnida pinnar mot varandra för att få eld, leta ätliga skott och grödor i skogen,  bygga bivacker och sova under bar himmel.
Jag var nog mer för det enkla sättet att leva, låta morsan fixa sängplats, laga förbeställt käk och komma med små överraskningar i form av lite godis och kanske någon serietidning.



I går var det lunch med pantertanterna.


Vi lät oss väl smakas av deras hemlagade bröd och njöt av en härlig atmosfär. 


Vi beställde lasagne, som vi åt under ett snattrade från oss alla. Att ni bara kan ha så mycket att prata om, ni som träffas så ofta eller dagligen, undrade mannen. Men, snacka kan vi, alltid finns det något ämne som behöver redas ut.

Efter maten blev det semla. Ja, varför inte. En supergod semla tillika.


När jag sen blev hemkörd fick jag ett fint pussel. 
Jag älskar pussel så naturligtvis blev jag jätteglad.

Det blev en riktigt fin dag. Snart är det dags igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar