lördag 29 februari 2020

skottdagen


För att komma i fas med jordens rotation får vi vart fjärde år peta in en extra dag i vårt kalendarium, denna dag benämns skottdagen och infaller just idag.
Lärde mig häromdagen att skottåret infaller samma år som det är sommarolympiad!!! Också de år som är delbara med 4.
Denna dag är det också fritt fram för kvinnor att fria!
Gubbar, se upp!!
Med skottdagen säger vi också farväl till februari månad och gör plats för Mars.

Sömnen har varit god. Mer än god. Länge sen jag sov så gott och vaknade så utvilad. Härligt! Bara detta gör min dag så mycket bättre.
Det ska ändå bli en slapp lördag för min del. Idag igen.....
Tänkte jag skulle ta en sväng till någon mysig loppis men jag avstår detta denna dag.
Stannar på soffan och läser min bok.



Så måste jag nog tillstå att jag hammnat i en bloggsvacka. Får liksom ingen inspiration. Kanske kommer den tillbaka, kanske inte. Har liksom lika mycket fantasi, inspiration och tålamod som ett glas mjölk.

Om det finns nåt att läsa här imorgon är du välkommen hit och kolla......









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar