torsdag 13 februari 2020

Jag är en boomare.....



En boomare är en person som är född efter andra världskriget, mellan 1945-1964, så där någonstans föddes jag. 
Vi växter upp med en tillväxt och framtidstro. Vi har varit behövda. Hur det är med den saken nu kan väl diskuteras. Ibland känns det mer som vi är en samhällsbelastning. Vart tar välfärden vägen?

Att jag är en tandborst/tandborstarnörd känner en del av er till. Idag när det är tandborstens dag kanske jag väljer någon av dessa att putsa mina tänder med.



Att borsta sina tänder är som bekant viktigt....men det kan ju faktiskt bli för mycket av det goda också. Senaste tandläkarbesöket gav kännedom om att det fanns en tandborstskada. Bättring!

Lyssna lite mer på radio har börjat ta form i mitt medvetande. Har upptäckt så många intressanta bloggar. Att lyssna på en blogg kan ibland få mig att känna samhörighet. Att lyssna på radio är vad jag kallar avkoppling.

Ute i samhället pågår det just nu sportlov på några platser i landet. I min trakt får man  vänta till nästa vecka. Ingen snö, så skidorna får kanske stå kvar på vinden eller i förrådet.
Inget som varken stör eller berör mig, men ändå......

Jag har för avsikt att även i morgon rita ner några runor här på bloggen. Du är välkommen att ta del av dessa om du har tid och lust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar