torsdag 27 februari 2020

tänk positivt....



Ibland är det svårt att tänka positivt. De gråa och stundtals svarta tankar kan lätt, om man inte är vaksam, ta överhand. 
Nätterna är sådana stunder då man (läs jag) lätt kommer ihåg allt jag glömt att göra. Varför kan man inte komma ihåg det på dagen när det går att åtgärda?  I mitt huvud, nattetid, rör sig de mest skilda saker. Ibland kan det till och med hända att problem kan hitta sin lösning.

Denna dag vet jag dock vad jag/vi ska göra. Det blir lunch på restaurang idag. Ett inslag i vardagen som jag verkligen gillar och uppskattar. Gör det så ofta jag får tillfälle och någon som vill gå med.

Har börjat läsa på en bok som jag först inte trodde skulle tilltala mig, men så fel jag hade. Det är en bok om bland annat missbruk och uppgörelser. En hint om verkliggheten. Boken heter Dvalan och är skriven av Camilla Grebe.

Vädermässigt är nog denna dag aningen ovanlig, det är strålande sol, vindstilla och ett kvicksilver på, just nu, -2 grader. Ett fantastiskt väder med andra ord.
Man blir glad och anar att kanske våren är på väg.....på riktigt.

Ge inte upp hoppet.....eller som ordspråket säger
" kasta inte yxan i sjön"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar