tisdag 25 februari 2020

älskade semla.....




Idag har du din egna stora dag. Fettisdagen!!
Naturligtvis kommer både mannen och jag att frossa i detta, bakverkets bakverk (enligt min mening) idag. Självklart. Nu är det inte varken första eller sista semlan för säsongen, men semla blir det.
Semlan på bilden är sen länge både avnjuten och uppäten.
Kanske ska man testa en hetvägg?? Nää, det blir nog på det numera traditionella sättet och med en traditionell semla. Inte med choklad, Nutella, vaniljkräm och allt vad som nu hittats på. Traditionellt ska det bli.
Såg något, i mitt tycke, helt osmakligt på FB igår, en surströmmings-semla. Fyy, vad vidrigt. Den kan väl ingen gilla!!


Så kan man också konstatera att en regndroppe kommer sällan ensam. Så sant så. I år har det funnits många och ofta. Ser visst inte ut att de ska slut heller.
Kan inte heller minnas att påskliljorna någon gång tidigare ( i mitt liv) blommat den 24 februari!!!!!
Tiden är oled, ett som är säkert.

Efter min morgondusch sticker jag iväg på lite möte och sen fika på föreningen. Det blir en vanlig tisdag..

Ha en fin dag, med eller utan semla.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar