fredag 14 februari 2020

Valentin- ett helgon att minnas.


i dag är det mest hjärtan, rosor, Allahjärtans bakelser och kärleksfulla ord.
Även här i detta hem är det lite Valentin känsla denna dag när det firas helgonet sankt Valentin.

Honom har vi nog glömt men, han har gett oss ännu en dag att fira. Vi firar med lite vaniljhjärtan till förmiddagsfikat och kanske något mer gott bortåt kvällen. Får väl se.

Våren har visst kommit nu. I vart fall till Skåne och just denna dagen. I solen var det helt underbart och i vårt uterum stod kvicksilvret på 17.
Fullt av vårtecken nu därute. En underbar tid väntar oss nu.

Så har jag ju glömt att fira mig själv och denna blogg som den 5 februari fyllde 9 år. Tänk, så länge har jag suttit här och plitat med bokstäverna i hopp om att få till något läsvärt och begripligt.

Får väl sätta mig ner en stund och samla mig så jag kan komma på något att skriva om i morgon. 
kom gärna in på bloggen och kolla då.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar