tisdag 21 april 2020

en blick tillbaka......




Året var 2014 den 21 april och det var påsk. Mannen och jag tog en konstrundetur, som vi gillar att göra. Det blev en mycket fin dag och tur med massor av underbara konstverk att beskåda. 






Egentligen skulle jag önska att jag hade möjlighet att köpa hem en hel del konstverk från nästan alla utställare, men den ekonomin har vi tyvärr inte. Det fick bli att mest beskåda och njuta.



Här fanns ju allt från stort till smått.  
Av just den här utställaren vars alster syns på bilden, köpte vi dock några helt magiska och kul äggkoppar där tyvärr endast en finns kvar.



Denna har med fördel också använts som ljusstake åt "äggljus"., så får det bli fortsättningsvis.


Efter ganska många timmar på vägarna och ut och in hos olika konstnärer smakar det gott med kaffe och tilltugg. Resan gick då till kaffestugan Annorlunda med sin stora och goda kakbuffé.




Även trevliga dagar, eller framför allt dessa, har ett slut. Det var så dags att köra den vackra vägen från StensHuvud åter mot hemmet.
Jag minns att det var en helt magisk dag och jag saknar att vi under rådande omständigheter inte kunde göra någon resa denna påsk. 





Nu kan vi bara hoppas att det finns möjlighet att ta sig till konstrundan nästa påsk......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar