söndag 19 april 2020

härliga söndag





Söndag, lika med vilodag.......
Denna ljuvliga morgon tog jag en tidig promenad och njöt av stillheten och den fina morgonluften. Allt kändes på något sätt orört och bara för mig.


Allt jag stötte på under promenaden var denna lilla pippi som for runt och rutade i alla papperskorgar med påföljd att det som funnits inuti papperskorgarna snart låg på marken och skräpade. 

När jag går där ensam på min tidiga promenad kan jag tänka på vad jag vill utan att bli störd. Ibland tänker jag på annat då jag har sällskap och får då kanske höra att jag är frånvarande och disträ.
Så är det nog inte...... att vara disträ betyder att hjärna är fokuserad på något annat, och som hjärnan anser mycket viktigare och vill inte bli störd.

Det blir vilodag idag........som så många andra dagar.
Ett kortare besök ( på avstånd) blir det kanske också.

Det kommer bli en bra dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar